Rabu, 18 Februari 2009

Tanam benih


Mesti anda tertanya mengapa saya tulis treat dengan tajuk tanam benih...nak ajar cara menanam sayur ke...ohhh tidak, ia bukan berkenaan dengan cara nak tanam sayur..tapi cara bagaimana untuk anda mendapat jualan.

Tanam benih yang saya maksudkan adalah dengan mengeluar sedikit budget untuk mangajak prospek klien kita minum, atau hantar sms ucapan birthday walaupun dia belum menjadi klien anda, hubungi prospek klien untuk tanya khabar berita...Ingat dengan kata-kata nabi jika kita memberi dengan ikhlas pasti Allah akan bagi lebih untuk kita...cerita sedikit berkenaan seorang klien yang baru saya dapat close....saya dapat close tak besar dari dia tapi ada cerita menarik tentangnya....

Klien saya ini telah alhamdulillah saya dapat mudah, sebab dia mendengar berita baik tentang pelaburan Cimb daripada sahabatnya..jadi mudah saya nak close, presentation saya tidak melepasi 5 minit dia terus hendak melabur....selepas proses pelaburan siap saya menghadiahkan beliau planner, pada pertemuan kedua sebab hendak mengutip bayaran bulanan beliau saya bagi hadiah lagi pen Cimb wealth Advisors, kemudian pada hari lahirnya tempoh hari saya hantar ucapan melalui sms...menanam benih tidak perlu semestinya sesuatu yang mahal, cukup dengan berapa yang anda mampu tapi kerana ia adalah hadiah...orang pasti sangat mengahrgainya...

Klien saya ini semalam menghubungi saya untuk bertemu dengan rakan-rakannya...alhamdulillah daripada beliau small money tapi sales daripada rakannya cukup untuk saya bayar instalment bulanan 2 kereta saya selama satu bulan...Alhamdulillah bersyukur kepada Allah...saya dapat sales lagi...
Jadi, jangan kedekut untuk peruntukkan sedikit budget untuk menanam benih. Jadi apa lagi buatlah kiraan sekarang berapa anda nak peruntukkan untuk bulan ini???

Comments :

have 0 comments at “Tanam benih”