Selasa, 30 Disember 2008

Business Opportunity Presentation

Venue : CIMB Wealth Advisors, Jalan Harimau Tarum,
Johor Bahru.
Time : 8 pm
Date : Yesterday Dec 30 2009 ( Tuesday)

Presentor : Cikgu Yusof & En Hishar

Sharing:
1. Introduction of the business
2. How to invest in Unit Trust
3 The potential to become a Unit Trust Consultant
4. How this business can create your passive income.

Sesi permulaan ditayangkan tayangan perkongsian Pn Azizah, yang telah berjaya menjalankan perniagaan unit trust. Sehingga kini telah memperolehi income 6 angka.
Apa yang menarik daripada perkongsian beliau, semangan yang berterusan, tidak reti berputus asa, cabaran yang dihadapi menjadi pendorong kepada participant untuk berjaya dalam perniagaan ini.

Kerja makan gaji: bila dapat gaji makan habis, tidak mencukupi untuk hidup yang lebih baik. Unit trust business menjanjikan pendapatan yang lebih baik jika dijalankan dengan penuh sabar, tanpa putus asa, dan berterusan melaksanakan tanpa berhenti. Insyaallah pasti Allah akan tunjukkan hasilnya.

Cikgu Yusof berkongsi bagaimana dengan lebihan pendatan boleh menjadi passive income didalam pelaburan unit trust. Kaedah pelaburan yang boleh menambah nilai terhadap wang yang ada. Dengan menyimpan di unit trust pulangan yang boleh dijangkakan 6% - 15% setahun dan berpotensi sehingga 40% setahun.

Penamaan amanah: Dengan membuka akaun penamaan amanah, hasil penat lelah menyimpan dan melabur dapat diperolehi oleh pewaris hanya dalam tempoh sebulan jika pemegang akaun meninggal.

Marketing plan: Perkongsian oleh En Hisyar, bagaimana pelan perniagaan yang disediakan membolehkan anda mengecapi pendapatan yang anda impikan. Usaha berterusan pasti membawa hasil yang lumayan.

Comments :

have 1
Sajian Parameswara berkata...
at date 

Thanks technology...an effort to give an information and opportunity to the society.