Jumaat, 5 September 2008

Mengapakah Kerjaya Sebagai Perunding Amanah Saham

Salam Perpaduan....
Saya sering diajukan pertanyaan ini apabila memperkenalkan peluang kerjaya sebagai perunding amanah saham kepada rakan dan taulan..Saya kembalikan soalan mereka dengan pertanyaan semula...

"Manakah yang mudah bagi awak untuk terima, seorang perunding yang menawarkan perkhidmatan simpanan pelaburan dari sebuah institusi kewangan tempatan yang dikenali atau menjual produk kesihatan?"

Jawapan yang saya terima, adalah sama jawapan bagi anda sebagai pembaca blog saya sekarang ini...Tidak susah untuk anda menwarkan perkhidmatan ini kepada pengguna diluar sana, kerana masyarakat kini tidak lagi seperti masyarakat 15 tahun yang lampau.Masyarakat kini lebih proaktif, berpengetahuan tidak seperti dulu yang lebih konservatif..

Saya mendapat jualan hanya dengan membuka soalan ini "Abang, abang dah ada akaun simpanan amanah saham CIMB?"
Dengan soalan pembuka ini telah membolehkan saya membuat jualan...Justeru mustahilkah anda untuk membuat jualan RM20,000 sehari...Tidak mustahil! (yusofhussein) sebab kami menyediakan anda latihan dan bimbingan sehingga anda yang pemalu, penyegan, penakut(hehe jangan marah dengan statement ini yerr) pun selepas kelas latihan dan boleh buat jualan.

Saya yakin anda masih kurang yakin dengan kata-kata saya, untuk meyakinkan anda tiada cara lain hanya dengan setkan perjumpaan kita, saya akan tunjukkan kepada anda bagaimana..
Kerjaya ini bukan sahaja telah memberikan kesenangan kepada jurutera, peguam, guru, juruteknik, kerani, surirumah, penganggur terpelajar, penganggur, malah kepada makcik dan pakcik...MENGAPA? kerana kerjaya ini adalah kerjaya saya dan anda.

Comments :

have 0 comments at “Mengapakah Kerjaya Sebagai Perunding Amanah Saham”